Wednesday, September 3, 2008

Cikgu gamer...

Hari ini kita pergi ke MXL Studio di NIE ... di sana, mereka cuba mengintegrasikan pendidikan dalam permainan video ... nampaknya ramai guru yang berminat!!

Teknologi permainan video boleh digunakan dalam kelas, tetapi guru perlulah menyedarkan pelajar tentang perkara yang dipelajari kerana kerap kali proses pelajaran yang dialami ialah proses pembelajaran refleksif (tidak sedar).
Permainan WII pula menarik kerana menggunakan banyak pergerakan. Ini boleh digunakan untuk membantu pelajar yang tergolong dalam kumpulan 'sihat' untuk terlibat dalam aktiviti motor yang akan membantu mereka mengurangkan berat badan.

Yang paling penting, sekolah baru Irsyad haruslah mempunyai sebuah lounge yang serupa dengan Studio Mxl kerana interaksi dan penglibatan guru dalam aktiviti tadi sudah tentu dapat mengurangkan STRESS!!! Malah daya konsentrasi guru nampaknya meningkat!!! Moga-moga doa saya terkabul ... AMIN!

















Ustazah-ustazah ini bermain permainan tennis dan bowling WII. Mereka bolot terus sampai guru lelaki tak ada 'chance' nak main!!! Tak peduli mereka!!! (Ustazah Hadijah tengah beri 'coaching'!)
















Ustaz Idham, Ustaz Abu Bakar dan Ustaz Bohari selalu duduk sebagai anggota panel. Kali ini duduk depan LCD Panel! Permainan lumba kereta ... tetapi arahnya terbalik!















Akhirnya Ustaz Abu Bakar menunjukkan kebolehannya memandu ala 'Schumacher'. Di sebelah Ustaz Mustafa menanti giliran!

No comments: