Thursday, September 11, 2008

Khamis ....

Hari ini memang penat sekali.... tetapi apakan daya ... terpaksalah lawan kepenatan tu. Kalaulah saya masuk kelas mengantuk, sudah pasti pelajar tidak bersemangat. Jadi ...

Tadi di kelas kita buat karangan ... karangan kali ini perlu kerjasama rakan-rakan. Yang bagusnya, para pelajar bersemangat untuk buat. Sebab saya perlukan mereka banyak bergerak jadi mereka tidak terlalu mengantuk.

Saya rampas telefon bimbit seorang pelajar dan rubik cube seorang lagi. Pucat sekejap muka mereka. Saya kemudian telah menasihati mereka lalu memulangkannya. Memanglah pelajar sebegitu ... perlu dinasihati setiap hari ... kadang-kala pelajar yang sama boleh dinasihati berkali-kali ... yang penting saya tidak jemu ... kalau jemu ... mulalah tumbuh tanduk mereka semula!

No comments: